Edifici aïllat format per tres cossos de planta baixa i dos pisos, que ocupen respectivament el centre i els dos extrems de la construcció, i per dos cossos de planta baixa i un pis que uneixen els anteriors. El resultat és un edifici de composició simètrica. Les obertures són rectangulars excepte la porta d'accés, que és d'arc de mig punt. L'estructura de la façana principal es repeteix a la part de l'andana. Les cobertes són a dues vessants als cossos més elevats i amb terrats als intermedis. Cal remarcar l'ús del ferro colat, visible en la coberta de part de l'andana i a les columnes que la sustenten, així com a les columnes del vestíbul.Edifici aïllat format per tres cossos de planta baixa i dos pisos, que ocupen respectivament el centre i els dos extrems de la construcció, i per dos cossos de planta baixa i un pis que uneixen els anteriors. El resultat és un edifici de composició simètrica. Les obertures són rectangulars excepte la porta d'accés, que és d'arc de mig punt. L'estructura de la façana principal es repeteix a la part de l'andana. Les cobertes són a dues vessants als cossos més elevats i amb terrats als intermedis. Cal remarcar l'ús del ferro colat, visible en la coberta de part de l'andana i a les columnes que la...
Notícies històriques
La primera concessió de la línia ferroviària Barcelona-Tarragona correspongué al vilanoví Magí de Grau el 15 de maig de 1851 i el 1861 es publicà un Reial Decret favorable al pas del ferrocarril per la vila. Tanmateix, la realització del projecte d'un ferrocarril per a Vilanova es pot considerar com un resultat de l'esforç personal de Francesc Gumà i Ferran, que va aconseguir l'autorització per construir el ferrocarril entre Valls, Vilanova i Barcelona el gener de 1877 (publicació de la llei a la "Gaceta": 13/1/1877).
El finançament de l'obra no comptà amb subvencions de l'Estat, sinó que es va dur a terme per subscripció pública i les aportacions personals de Gumà. Amb el capital reunit es va constituir el 28 de juny de 1878 la Companyia del Ferrocarril sota la gerència de F. Gumà i el 10 de juliol de 1878 s'iniciaren les obres. La inauguració del trajecte Barcelona-Vilanova es va fer el 29 de desembre de 1881. L'edifici de l'estació es va bastir el 1881 segons els plànols del mestre d'obres Cels Xauradó.La primera concessió de la línia ferroviària Barcelona-Tarragona correspongué al vilanoví Magí de Grau el 15 de maig de 1851 i el 1861 es publicà un Reial Decret favorable al pas del ferrocarril per la vila. Tanmateix, la realització del projecte d'un ferrocarril per a Vilanova es pot considerar com un resultat de l'esforç personal de Francesc Gumà i Ferran, que va aconseguir l'autorització per construir el ferrocarril entre Valls, Vilanova i Barcelona el gener de 1877 (publicació de la llei a la "Gaceta": 13/1/1877).
El finançament de l'obra no comptà amb subvencions de l'Estat, sinó que e...