Edifici de mercaderies de l'antiga estació del Nord. Situat a la zona nord de les vies de l'estació actual.
La seva estructura està formada per un frontis a doble vessant, al primer nivell del qual es disposa una porta de notables proporcions. Damunt d'aquesta hi ha una obertura en forma d'arc mitraic, és travessada per un entramat de ferro.
La teulada metàl·lica segueix el vessant del frontis prolongant-se per un costa per fer d'aixopluc, prolongació que trenca la simetria de l'edifici. Les parets laterals consten de dos nivells, un primer que, fet amb maó, supera l'altura de les portes, i un segon que està format per una estructura d'entramat de ferro que dóna llum i ventilació a l'espai interior. Amb aquest segon nivell l'edifici es posa de ple dins la línia de tota l'arquitectura fèrria, imposar el ferro al mur exterior i complir amb la seva funcionalitat.
A data de 2020, a totes les façanes s'hi troben grafits de diferents mides i colors fruit dels actes vandàlics que aquest edifici ha anat patint al llarg dels temps. El seu estat d'abandó és perfectament visible.Edifici de mercaderies de l'antiga estació del Nord. Situat a la zona nord de les vies de l'estació actual.
La seva estructura està formada per un frontis a doble vessant, al primer nivell del qual es disposa una porta de notables proporcions. Damunt d'aquesta hi ha una obertura en forma d'arc mitraic, és travessada per un entramat de ferro.
La teulada metàl·lica segueix el vessant del frontis prolongant-se per un costa per fer d'aixopluc, prolongació que trenca la simetria de l'edifici. Les parets laterals consten de dos nivells, un primer que, fet amb maó, supera l'altura de les port...
Notícies històriques
Actualment, a data de 2021, l'edifici resta abandonat.
Aquest formà part de l'Estació del Nord de Mollerussa, inaugurada el 1854.
Inicialment aquesta estació havia d'instal·lar-se a Golmés o Fondarella, però sembla ser, que aquests pobles rebutjaren la seva construcció per considerar-ho un perill pels seus habitants.
L'estació de Mollerussa, per la seva condició d'enllaç amb el ferrocarril de via ampla, era la més important de la Companyia del Nord. Durant els primers cinquanta anys del segle XX, va ser de les principals pel trànsit de passatgers i mercaderies del tram Lleida-Manresa.
En aquesta estació es donava la combinació, amb el transbord, amb la línia de via estreta de Mollerussa a Balaguer. Així el trànsit de passatgers era nombrós, donat que per anar a Barcelona i altres poblacions amb tren, havien de passar per Mollerussa tots els que venien de Balaguer i de pobles de la comarca. També les mercaderies feien que a l'estació hi hagués un gran moviment de passatgers i productes.
A la dreta de l'edifici hi havia el dels serveis, d'una sola planta i uns 12 m² de superfície. Més enllà es trobava la cotxera del material mòbil, destinat a guardar els cotxes de viatgers. Completaven les instal·lacions una grua-pont, una aiguada per a les locomotores, amb dipòsit metàl·lic col·locat sobre una base d'obra (primer de 2 m d'alçada i posteriorment de 4 m.) i una andana per als viatgers de 80 m de llarg. Avui en dia, encara podem veure el dipòsit de l'aigua i el moll de mercaderies.Actualment, a data de 2021, l'edifici resta abandonat.
Aquest formà part de l'Estació del Nord de Mollerussa, inaugurada el 1854.
Inicialment aquesta estació havia d'instal·lar-se a Golmés o Fondarella, però sembla ser, que aquests pobles rebutjaren la seva construcció per considerar-ho un perill pels seus habitants.
L'estació de Mollerussa, per la seva condició d'enllaç amb el ferrocarril de via ampla, era la més important de la Companyia del Nord. Durant els primers cinquanta anys del segle XX, va ser de les principals pel trànsit de passatgers i mercaderies del tram Lleida-Manresa....