Situat al final del carrer de l'Estació al sud del Poal, l'edifici té planta rectangular amb coberta a dues aigües i acabat de teula ceràmica.
És un habitatge de propietat privada. Anteriorment, es tractava d'una casa senzilla de planta rectangular, i amb acabats d'obra de maó vist. Envans d'arcs rebaixats i cornisa superior. Amb els anys, s'ha anat ampliant i hi ha aparegut un segon volum de forma trapezoidal a la part posterior de l'edifici, així com un porxo a la banda sud-oest.
El volum principal està totalment arrebossat i pintat i té un sòcol d'aplacat de pedra. Tant les obertures com les cantoneres de l'edifici són construïdes amb maó vist.
Respon a les típiques construccions fetes en sèrie i utilitzades pel ferrocarril, tot i que ja fa temps que funciona com a habitatge unifamiliar.Situat al final del carrer de l'Estació al sud del Poal, l'edifici té planta rectangular amb coberta a dues aigües i acabat de teula ceràmica.
És un habitatge de propietat privada. Anteriorment, es tractava d'una casa senzilla de planta rectangular, i amb acabats d'obra de maó vist. Envans d'arcs rebaixats i cornisa superior. Amb els anys, s'ha anat ampliant i hi ha aparegut un segon volum de forma trapezoidal a la part posterior de l'edifici, així com un porxo a la banda sud-oest.
El volum principal està totalment arrebossat i pintat i té un sòcol d'aplacat de pedra. Tant les obertures...
Notícies històriques
En un principi, aquesta casa fou construïda per ser utilitzada com estació del carrilet de Poal. Aquesta línia de ferrocarril anava des de Mollerussa a Balaguer. En l'actualitat, al desaparèixer la línia, la casa ha passat a ser un habitatge.
El trenquet o trenet es va projectar per a poder fer el transport de la remolatxa que ocupava grans extensions de terreny a la Noguera, l'Urgell, el Segrià, les Garrigues i Llitera. Va començar a ser construït l'any 1899 per la societat Manuel Bertran i Cia., un industrial de Barcelona, inaugurant-se a l'any 1905. El seu recorregut era Mollerussa, El Palau, El Poal, Bellvís, i Térmens, on hi havia la bifurcació que cap a dreta arribava a Vallfogona i Balaguer, i cap a l'esquerra arribava fins a la Sucrera de Menàrguens.En un principi, aquesta casa fou construïda per ser utilitzada com estació del carrilet de Poal. Aquesta línia de ferrocarril anava des de Mollerussa a Balaguer. En l'actualitat, al desaparèixer la línia, la casa ha passat a ser un habitatge.
El trenquet o trenet es va projectar per a poder fer el transport de la remolatxa que ocupava grans extensions de terreny a la Noguera, l'Urgell, el Segrià, les Garrigues i Llitera. Va començar a ser construït l'any 1899 per la societat Manuel Bertran i Cia., un industrial de Barcelona, inaugurant-se a l'any 1905. El seu recorregut era Mollerussa, El P...
Sense dades.
Referències bibliogràfiques
Autor
Any
Títol
Salmeron i Boch, Carles
1988
El tren de Mollerussa: historia del ferrocarril Mollerussa-Balaguer