El castell es troba situat al centre del poble, a prop de l'església. És un edifici de pedra de grans proporcions i de planta quadrangular, tot i que part del mateix ha estat transformat en edifici de diferents usos.
La seva estructura externa es manté encara en bones condicions. Hi ha dos tipus de finestres, les de la part superior, de petites dimensionsi alineades horitzontalment, i les que es troben a l'alçada del primer pis, que són més grans i de diferent època i algunes d'elles amb emmarcament en pedra.
La porta d'accés és d'arc de mig punt i té dovelles de pedra disposades radialment. L'edifici està coronat per merlets. L'interior està molt modificat.El castell es troba situat al centre del poble, a prop de l'església. És un edifici de pedra de grans proporcions i de planta quadrangular, tot i que part del mateix ha estat transformat en edifici de diferents usos.
La seva estructura externa es manté encara en bones condicions. Hi ha dos tipus de finestres, les de la part superior, de petites dimensionsi alineades horitzontalment, i les que es troben a l'alçada del primer pis, que són més grans i de diferent època i algunes d'elles amb emmarcament en pedra.
La porta d'accés és d'arc de mig punt i té dovelles de pedra disposades radialm...
Notícies històriques
Sembla probable l'existència del castell des de principis del segle XIII, tot i que les primeres referències ben documentades daten de 1310, any en què l'Arquebisbe de Tarragona Guillem de Rocabertí el va comprar a Bernat de Centelles per 60000 sous. En aquell moment estava habitat per Ramon de Tamarit, qui va retre homenatge a l'Arquebisbe l'any 1311.
El 1409 Bernat de Tamarit va passar a ser baró de Rodonyà, ja que va comprar al rei les juridiccions del lloc.
Cap el 1868, el castell va ser venut per Gaietà de Vilallonga i de Tamarit a un habitant del poble. En aquell moment, ja es trobava en mal estat.
L'any 1919, l'Ajuntament va comprar l'edifici. Amb posterioritat, va ser utilitzat com a escola.
Entre els anys 2009-2010 es portà a terme una intervenció arqueològica a l'edifici principal que va permetre establir les diferents fases constructives des del segle XV fins al segle XX. L'edifici ha estat recentment rehabilitat i s'hi han construït plantes interiors, teulada i s'han restaurat diferents elements exteriors com ara una latrina situada en la part posterior.Sembla probable l'existència del castell des de principis del segle XIII, tot i que les primeres referències ben documentades daten de 1310, any en què l'Arquebisbe de Tarragona Guillem de Rocabertí el va comprar a Bernat de Centelles per 60000 sous. En aquell moment estava habitat per Ramon de Tamarit, qui va retre homenatge a l'Arquebisbe l'any 1311.
El 1409 Bernat de Tamarit va passar a ser baró de Rodonyà, ja que va comprar al rei les juridiccions del lloc.
Cap el 1868, el castell va ser venut per Gaietà de Vilallonga i de Tamarit a un habitant del poble. En aquell moment, ja es trob...