Conjunt format pels edificis dels serveis i l'estació de l'antic ferrocarril Girona-Sant Feliu de Guíxols. L'estació és un edifici aïllat de planta rectangular, un sol pis i coberta a dos aiguavessos amb els careners en forma de creu, tot emprant la teula plana. D'aquesta manera, es forma un capcer triangular a cadascuna de les façanes. La seva façana principal presenta quatre obertures idèntiques -dues a la part central i una a cada extrem. Es tracta de portes d'arc escarser amb un emmarcament de maó vist que, a la part de l'arc, es disposa a sardinell. El capcer triangular d'aquesta part de l'edifici presenta un petit òcul emmarcat per maó vist a la part central. Els careners estan decorats amb cresteria de peces ceràmiques. Els ràfecs tenen una gran volada que és sostinguda per cabirons. El parament combina l'arrebossat de les façanes amb el maó vist al sòcol, obertures, cantonades i cornises.
Al sud del conjunt hi ha edificis de serveis i, al nord, la base hexagonal de l'antic dipòsit d'aigua, tots ells seguint el mateix estil de l'estació.Conjunt format pels edificis dels serveis i l'estació de l'antic ferrocarril Girona-Sant Feliu de Guíxols. L'estació és un edifici aïllat de planta rectangular, un sol pis i coberta a dos aiguavessos amb els careners en forma de creu, tot emprant la teula plana. D'aquesta manera, es forma un capcer triangular a cadascuna de les façanes. La seva façana principal presenta quatre obertures idèntiques -dues a la part central i una a cada extrem. Es tracta de portes d'arc escarser amb un emmarcament de maó vist que, a la part de l'arc, es disposa a sardinell. El capcer triangular d'aquesta part de ...
Notícies històriques
La línia de ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona arribà a Llagostera l'any 1889. Aquest ferrocarril fou inaugurat el 30 de juny de 1892. Va néixer per iniciativa de Joan Cases i Enric Heriz, de Sant Feliu de Guíxols, per a rivalitzar amb la línia del carrilet de Palamós. El ferrocarril servia per millorar les comunicacions amb altres comarques gironines, augmentar les relacions comercials, potenciar el port comercial de Sant Feliu i substituir les velles tartanes. La seva activitat cessà l'11 d'abril de 1969.
L'estació es convertí en el Museu Etnològic de Llagostera, inaugurat el 16 de maig de 1987. Més tard passà a ser una Oficina de Turisme de la vila.La línia de ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona arribà a Llagostera l'any 1889. Aquest ferrocarril fou inaugurat el 30 de juny de 1892. Va néixer per iniciativa de Joan Cases i Enric Heriz, de Sant Feliu de Guíxols, per a rivalitzar amb la línia del carrilet de Palamós. El ferrocarril servia per millorar les comunicacions amb altres comarques gironines, augmentar les relacions comercials, potenciar el port comercial de Sant Feliu i substituir les velles tartanes. La seva activitat cessà l'11 d'abril de 1969.
L'estació es convertí en el Museu Etnològic de Llagostera, inaugurat el 1...