L'estació de passatgers està formada per un volum molt definit de planta rectangular amb planta baixa i dos pisos que conté les dependències administratives i serveis. Aquest cos presenta acabats amb aplacats de pedra i obertures emmarcades amb motllures de referències neoclàssiques. D'altra banda cal destacar l'estructura metàlica en forma de volta rebaixada, una gran marquesina de ferro i vidre, que cobreix les andanes. Aquesta volta es suporta mitjançant arcs en gelosia recolzats en suports articulats.
Notícies històriques
La fundació i el creixement de la vila tenen l'origen en el traçat de la via del tren i en l'establiment d'aquesta estació, amb les seves dependències i la duana, al darrer quart del segle XIX. La primera estació, feta el 1870 i inaugurada en tot el seu tram l'any 1878, fou substituïda per l'actual durant els anys 1928-1929. L'estació que veiem ara fou construïda pels tallers de Joan Torras i Guardiola. Torras era conegut com l'Eiffel català pel seu domini en fer estructures de ferro i grans obres d'enginyeria, com els mercats de Lleida, Tortosa i la Torre d'aigües del Tibidabo.