Situat al nord del nucli urbà de la població de l'Escala, entre la platja del Portitxol i les ruïnes d'Empúries.
Edifici de planta rectangular format per dos grans cossos adossats. La construcció original presenta una planta allargada, formada per tres crugies completament simètriques. Presenta la coberta plana i està distribuïda en planta baixa i pis, amb una gran terrassa situada a la part davantera, edificada al nivell inferior. La façana principal presenta, a la planta baixa, uns grans finestrals rectangulars de vidre dividits amb petites columnetes circulars decorades. Al pis hi ha una filada d'onze finestres rectangulars balconeres, agrupades en grups de quatre a les crugies laterals i de tres a la central. Presenten l'emmarcament motllurat, amb una petita balustrada a la part inferior i guardapols decorat amb dues mènsules a la part superior, que sostenen la cornisa motllurada de la façana. La façana està coronada per una balustrada interrompuda per tres plafons esglaonats, corresponents a cada una de les crugies que conformen l'edifici. El cos que se li adossa és posterior cronològicament. De planta també rectangular, presenta la coberta plana i es distribueix en planta baixa i dos pisos. Majoritàriament, les obertures de la façana principal es corresponen amb finestrals rectangulars. Als pisos superiors tenen sortida a dos balcons correguts, un per planta.
Tota la construcció es troba arrebossada i pintada de color blanc.Situat al nord del nucli urbà de la població de l'Escala, entre la platja del Portitxol i les ruïnes d'Empúries.
Edifici de planta rectangular format per dos grans cossos adossats. La construcció original presenta una planta allargada, formada per tres crugies completament simètriques. Presenta la coberta plana i està distribuïda en planta baixa i pis, amb una gran terrassa situada a la part davantera, edificada al nivell inferior. La façana principal presenta, a la planta baixa, uns grans finestrals rectangulars de vidre dividits amb petites columnetes circulars decorades. Al pis hi ha una...
Notícies històriques
En els seus inicis, aquest edifici era una cafeteria, anomenada Villa Teresita, construït el 1914 per Josep Paradís Gambó. Però en descobrir-se les restes gregues i romanes als voltants, va ser reconvertit en un hostal per allotjar els arqueòlegs i els turistes. És així com va nèixer l'any 1919 l'Hostal Empúries.
A partir de l'any 1993, gràcies al Pla General d'Ordenació Urbana de l'ajuntament de l'Escala, es va protegir la façana. L'any 2007 es van dur a terme una sèrie de reformes de l'edifici.
Actualment han endegat unes obres de remodelació i ampliació liderades per la firma Awarquitectes, grup fundat l'any 2004 pels arquitectes Francesco Ranocchi i Nadina Zander. La finalització del projecte es prevé per l'any 2010.En els seus inicis, aquest edifici era una cafeteria, anomenada Villa Teresita, construït el 1914 per Josep Paradís Gambó. Però en descobrir-se les restes gregues i romanes als voltants, va ser reconvertit en un hostal per allotjar els arqueòlegs i els turistes. És així com va nèixer l'any 1919 l'Hostal Empúries.
A partir de l'any 1993, gràcies al Pla General d'Ordenació Urbana de l'ajuntament de l'Escala, es va protegir la façana. L'any 2007 es van dur a terme una sèrie de reformes de l'edifici.
Actualment han endegat unes obres de remodelació i ampliació liderades per la firma Awarqui...